onsdag 14 mars 2012

Lägger gitarrer

Hej! Sitter nu och spelar in gitarrer till Dead december-skivan. Ville gärna använda min favorit-Schecter, men en viss Sebastian Martinsson lekte så mycket med svajarmen när han var här att en sträng gick av.
Då kanske ni tänker, varför byter du inte bara strängen som gick av? Saken är att den gitarren har ett
Floyd Rose-stall, vilket inte säger er läsare mycket, men det innebär i alla fall att det är dryyyyygt att byta strängar och stämma den gitarren. Så jag väntar med att göra det :D


Här är i alla fall en bild på skönheten! Som jag tyvärr inte använder nu på inspelningen.
Som ni kanske kan lista ut så är det inte jag som har tagit bilden, och det är inte min gitarr på bilden heller. Det är en likadan bara alltså :) Floyd Rose-stall ser förresten förjävligt snygga ut tycker jag.
Vad tycker ni läsare? :)
Undrar hur många som kommer svara på den frågan.. Hmmm.

Nej nu ska jag fortsätta spela in. Hej då!

1 kommentar:

  1. Floyd Rose-stall ser ybersnygga ut!:) Men håller med om att det är ett enormt jobb med att byta strängar!

    SvaraRadera